DESKRIPSI MANAJEMEN KESISWAAN DI SMA SWADHIPA NATAR

Yus Septika Wijaya

Abstract


This article aims to describe student management in students at Swadhipa Natar High School, and the important role of student management on student achievement. The method used in this study is a qualitative descriptive method. Data collection techniques were carried out through observation and interviews. The research subjects selected in this study were vice principals and teachers. Student management occupies a strategic position, because the central education service is focused on students and also plays a role as one of the substances of education management. One of the most important roles for the sustainability of school development and student management is school management.

Full Text:

PDF

References


Ariska, R. S. (2015). Manajemen Kesiswaan. Manajer Pendidikan, 9(6)

Asih, D., & Hasanah, E. (2021). Manajemen Kesiswaan Dalam Peningkatan Prestasi Siswa Sekolah Dasar. Academy Of Education Journal, 12(2), 205-214.

Dewi, P. S., & Sintaro, S. (2019). Mathematics Edutainment Dalam Bentuk Aplikasi Android. Triple S (Journals Of Mathematics Education), 2(1), 1-11.

Fadhilah, F. (2017). Manajemen Kesiswaan Di Sekolah. Serambi Tarbawi, 5(2).

Firmanto, R. A. (2017). Pengaruh Manajemen Kesiswaan Terhadap Disiplin Belajar Dalam Mewujudkan Prestasi Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan UNIGA, 11(1), 1-8.

Fridayanti, D. V., & Prameswari, G. N. (2016). Peran UKS (usaha kesehatan sekolah) dalam upaya penanggulangan obesitas pada anak usia sekolah. JHE (Journal of Health Education), 1(2).

Hardani, Dkk. (2020). Metode Penelitian Kualitatif Dan Kuantitatif. Yogyakarta: Pustaka Ilmu.

Kementrian Pendidikan Dan Kebudayaan. (2014). Manajemen Peserta Didik Berbasis Sekolah. Jakarta. Direktorat Jendral Pendidikan Dasar, Direktorat Pembinaan Sekolah Dasar.

Kurniawati, E. (2014). Manajemen Kesiswaan Di Sma Negeri Mojoagung Jombang. Inspirasi Manajemen Pendidikan, 4(4).

Maskar, S. (2018). Alternatif Penyusunan Materi Ekspresi Aljabar Untuk Siswa SMP/Mts Dengan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik. Prisma, 7(1), 53-69.

Maskar, S., & Dewi, P. S. (2021). Peningkatan Kompetensi Guru Ma Darur Ridho Al-Irsyad Al Islamiyyah Pada Pembelajaran Daring Melalui Moodle. Journal Of Social Sciences And Technology For Community Service (JSSTCS), 2(1), 1-10.

Parinata, D., & Puspaningtyas, N. D. (2021). Optimalisasi Penggunaan Google Form Terhadap Pembelajaran Matematika. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1), 56-65.

Puspaningtyas, N. D. (2019). Berpikir Lateral Siswa SD Dalam Pembelajaran Matematika. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 24-30.

Putri, L. A., & Dewi, P. S. (2020). Media Pembelajaran Menggunakan Video Atraktif Pada Materi Garis Singgung Lingkaran. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1), 32-39.

Raco. 2010. Metode Penelitian Kualitatif. Jakarta : PT Gramedia Widiasarana Indonesia.

Suprapto, R. (2017). Pengaruh Manajemen Kesiswaan Terhadap Hasil Belajar Mata Pelajaran SKI Siswa Kelas VIII E Mtsn Sambirejo Banyuwangi Tahun Pelajaran 2016/2017. Jurnal Darussalam: Jurnal Pendidikan, Komunikasi Dan Pemikiran Hukum Islam, 9(1), 184-197.

Santriati, M. (2019). Manajemen Kesiswaan. Manajer Pendidikan, 13(3), 281-292.

Saputra, V. H., & Febriyanto, E. (2019). Media Pembelajaran Berbasis Multimedia Untuk Anak Tuna Grahita. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 15-23.

Ulfa, M. (2019). Strategi Pre¬ View, Question, Read, Reflect, Recite, Review (Pq4r) Pada Pemahaman Konsep Matematika. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 48-55.

Ulfa, M., & Saputra, V. H. (2019). Pengaruh Media Pembelajaran Makromedia Flash Dengan Pendekatan Matematika Realistik Pada Hasil Belajar Siswa. Triple S (Journals Of Mathematics Education), 2(1), 12-21.

Very, V. H. S., & Pasha, D. (2021). Komik Berbasis Scientific Sebagai Media Pembelajaran Di Masa Pandemik Covid-19. SJME (Supremum Journal Of Mathematics Education), 5(1).




DOI: https://doi.org/10.33365/jae.v1i1.29

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Yus Septika Wijaya

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.


The articles published in Journal of Arts and Education are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License

Creative Commons License

Publish by : Universitas Teknokrat Indonesia

Organizes : Faculty of Arts and Education.