IMPLEMENTASI MANAJEMEN PENDIDIKAN SEKOLAH DASAR NEGRI 1 SIDODADI
Abstract
Education is an activity that is required to initiate, facilitate and increase the seriousness and quality of learning in students. This research is a qualitative descriptive research. The method of collection is done by interview method. This study aims to describe and analyze Curriculum Management, Student Management, Educator Management and Education Personnel. And the results of this study are Curriculum Management at SDN 1 Sidodadi, Management of students who have been going well and Management of Educators and Education Personnel that have been carried out in accordance with the function of education management.
Full Text:
PDFReferences
Ambarita, A. 2013. Kepemimpinan Kepala. Bandar Lampung: Universitas Lampung.
Burhanuddin. 2013. Manajemen Pendidikan. Malang: Universitas Negeri Malang.
Engkoswara. 2002. Kepemimpinan dalam Organisasi. Jakarta: PT Asdi Mahasatya.
Idris, Ridwan. 2014. Manajemen Pendidikan dalam Aplikasinya di Sekolah,
Makassar, Alauddin University Press.
Hamalik Oemar. (2013.) Kurikulum dan Pengajaran. Jakarta: Bumi Aksara.
https://www.brilio.net/wow/11-pengertian-manajemen-menurut-para-ahli-dan-secara-umum-200416e.html
Jamil Suprihatiningrum. 2014. Guru Profesional. Pedoman Kinerja, Kualifikasi, & Kompetensi Guru. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media
Kunandar. 2007. Guru Profesional, Jakarta: Raja Grafindo Persada. 2007
Maskar, S. (2018). Alternatif Penyusunan Materi Ekspresi Aljabar untuk Siswa SMP/MTs dengan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik. Prisma, 7(1), 53-69.
Maskar, S., & Dewi, P. S. (2021). Peningkatan Kompetensi Guru Ma Darur Ridho Al-Irsyad Al Islamiyyah Pada Pembelajaran Daring Melalui Moodle. Journal of Social Sciences and Technology for Community Service (JSSTCS), 2(1), 1-10.
Mukhtar & Widodo Suparto, 2003. Manajemen Berbasis Sekolah, Jakarta: Fifamas.
Mulyasa, E., 2013. Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan: Keman-dirian Guru dan Kepala Sekolah. Jakarta: PT. Bumi Aksara
Prihatin, Eka, M.Pd.Dr. manajemen Peserta Didik. Alfabeta, Bandung, 2011
Puspaningtyas, N. D. (2019). Berpikir Lateral Siswa SD dalam Pembelajaran Matematika. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 24-30.
Puspaningtyas, N. D. (2019). Proses Berpikir Lateral Siswa Dalam Menyelesaikan Masalah Matematika Open-Ended Ditinjau Dari Perbedaan Gaya Belajar. Majamaht, 2(2), 80-86.
Putri, L. A. & Dewi, P. S. (2020). Media Pembelajaran Menggunakan Video Atraktif pada Materi Garis Singgung Lingkaran. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 2(1): 32-39
Rudy Prihantoro, Konsep Pengendalian Mutu, (Bandung: Remaja Rosdakrya, 2012), h. 40
Saputra, V. H. & Febriyanto, E. (2019). Media Pembelajaran Berbasis Multimedia untuk Anak Tuna Grahita. Mathema: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1): 15-23.
Ulfa, M. (2019). Strategi Pre¬ View, Question, Read, Reflect, Recite, Review (Pq4r) Pada Pemahaman Konsep Matematika. Mathema: jurnal pendidikan matematika, 1(1), 48-55.
Ulfa, M., & Saputra, V. H. (2019). Pengaruh Media Pembelajaran Makromedia Flash Dengan Pendekatan Matematika Realistik Pada Hasil Belajar Siswa. Triple S (Journals of Mathematics Education), 2(1), 12-21.
Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta:Depdiknas.
DOI: https://doi.org/10.33365/jae.v1i1.28
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Dirta Putri Margiati, Nicky Dwi Puspaningtyas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The articles published in Journal of Arts and Education are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Publish by : Universitas Teknokrat Indonesia
Organizes : Faculty of Arts and Education.